.jpg/jcr:content/OLGA-01(LOGO).jpg)
GID2018-3 | Innovative Didactic Group for Open Linguistic Glossary Applications. Transferencia
GID2018-3 | Innovative Didactic Group for Open Linguistic Glossary Applications (OLGA)
Congresos internacionales
Carranza Márquez, A. & Sánchez Calderón, S. (2024) "Can MALL Help in the Development of Writing Production Skills according to Different Textual Genres? An Analysis of the App Re-Write in a Distance Education Setting", 47th AEDEAN CONFERENCE, 6-8 noviembre 2024. Universidad Pablo de Olavide, Sevilla.
Escobar, M. A. (2024) "A mobile app for written production competence in English for professional purposes". ARDAA 2024 - INTERNATIONAL CONFERENCE Teaching and Learning English as a Foreign Language in educational settings: Issues and specificities. 26-28 junio 2024. Sorbonne Nouvelle University, Paris.
Escobar, L. (2023) "EnViTOUR: an automatic app in the realm of LSP". 6th International Conference on Contemporary challenges in LSP teaching. February 23-25, 2023.Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek, Croatia.
Escobar, L. & Ibáñez Moreno (2023) " ENVITOR (EN(glish)VI(deos)TOUR(ism)) as an autonomous learning resource for improving oral production skills. AELFE LSPPC Conference "Genres and Languages in Digital Communication: Trends and New Directions", Zaragoza on 28-30 June 2023.
Escobar Álvarez, M.A; Ibáñez Moreno, A. (2022). "Uso de tareas de audio-descripción como evaluación continua en un curso de inglés para turismo en línea: un estudio de caso". AESLA 2022 Conference. University of Las Palmas de Gran Canaria (Canary Islands, Spain) 27to 29 April 2022.
Escobar Álvarez, M.A.; Carranza, A. (2021) "MOOC on bachelor’s degree final project (TFG): Prototyping and design". 3rd Annual Pedagogy for Higher Education Large Classes (PHELC). 25 de junio 2021.Symposium online.https://zenodo.org/record/4975077#.ZAHEmh_MKM8
Brady, I.K. & Iría Da Cunha (2022) "Creation and evaluation of an academic blog of tools for the self-correction of written production in English" Congreso: IV The 5th International Conference on New Trends in Teaching and Education. Universidad Ramón Llull. Fundación Empresas IQS, Barcelona. 16 – 18 September, 2022.
Ibáñez Moreno, A. (2023) "On the use of blogging in the classroom of English for Specific Purposes in times of COVID-19 to promote written skills: a collaborative approach." Computing Conference 2023, 22-23 June 2023 | London, United Kingdom.
Sánchez, S.; Carranza, A. (2021) "The University of the future: virtual teaching and learning in Bachelor’s Final Projects" I-HE2021: Higher Education in the new normal: the role of online, blended and distance learning. 3-5 nov 2021,Universidad Aldo Moro Bari, Italia
Congreso organizado por el GID-OLGA: 4th ESPconference (ONLINE), UNED 2020:
https://canal.uned.es/series/magic/5k48fcsmgi4ockoowg0ck4s0kkww4co
Actividades Culturales Biblioteca UNED -2024
Carranza, Aurelia; Escobar, M Angeles; Calderón, Silvia (2024) "Taller sobre la redacción de géneros textuales en inglés a través de la aplicación móvil Re-Write" XXIV Semana de la Ciencia e Innovación de Madrid, 4 noviembre 2024.
https://www.semanacienciamadrid.org/actividad/la-redaccion-de-generos-textuales-en-ingles-traves-de-la-aplicacion-movil-re-write
Escobar, M.A (2024) ¿SABÍAS QUE HAY APP QUE TE AYUDAN A ESCRIBIR EN INGLÉS?" https://bib2024.omeka.net/exhibits/show/proyecto-clap/ciencias-letras-aprendizaje-ap
Jornadas de Filologías Extranjeras con motivo del 50 Aniversario de la UNED: Comunicación Intercultural, Mediación e Interacción en Línea (18 de octubre de 2022)
XI Jornadas de Investigación en Innovación Docente de la UNED (2021, online)
Escobar, M.A; Ibáñez Moreno, A. "Desarrollo y puesta en marcha de la aplicación móvil ENVITOUR (ENglish VIdeos for TOURism) para practicar la producción oral en inglés para el turismo". Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/609113f6b6092348eb159608
Sánchez, S.; da Cunha, I. "El MOOC como herramienta de enseñanza-aprendizaje en la elaboración de un Trabajo de Fin de Grado". Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/608befe5b6092325981e35a7
XII Jornadas de Innovación Docente de la UNED (2022)
Escobar, M.A.; Chamorro, G.; Ibáñez Moreno, A. Línea 3. Desarrollo de rúbricas automatizadas para la aplicación ENVITOUR propuesta metodológica de asignatura UNED 60/40 .Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/629069b16f3c0009425ce25a
Sanchez, S.; Carranza, A.; Romera, E. "Blogs como herramienta de aprendizaje en la mejora de la producción escrita en Inglés como segunda lengua". 31 de mayo 2022. Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/6274efe9b60923128751a162
XIII Jornadas de Innovación Docente de la UNED: Tejiendo Conexiones - Innovación Docente a los Desafíos de la Modernidad (2023)
https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42009Escobar Álvarez, M.A. Mejoras Re-Write: La Producción Escrita de Textos Profesionales en Turismo https://www.youtube.com/watch?v=hrfDVOovijI
CURSOS DE EXTENSIÓN UNIVERSITARIA
Ventajas y desventajas de aprender inglés a través de las redes sociales y de aplicaciones en línea. Programa Retorno Educativo. SAEE UNED A Coruña (Nexus Event ODS 2025)
https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42909
Inglés para viajar por el mundo: de Heathrow a la Sky Tower
https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42013
Recursos y herramientas en línea para aprender inglés
https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42009