GID2018-3 | Innovative Didactic Group for Open Linguistic Glossary Applications. Transferencia

GID2018-3 | Innovative Didactic Group for Open Linguistic Glossary Applications (OLGA)

Congresos internacionales

Carranza Márquez, A. & Sánchez Calderón, S. (2024) "Can MALL Help in the Development of Writing Production Skills according to Different Textual Genres? An Analysis of the App Re-Write in a Distance Education Setting", 47th AEDEAN CONFERENCE, 6-8 noviembre 2024. Universidad Pablo de Olavide, Sevilla.

Escobar, M. A. (2024)  "A mobile app for written production competence in English for professional purposes". ARDAA 2024 - INTERNATIONAL CONFERENCE Teaching and Learning English as a Foreign Language in educational settings: Issues and specificities. 26-28 junio 2024. Sorbonne Nouvelle University, Paris.

Escobar, L. (2023) "EnViTOUR: an automatic app in the realm of LSP". 6th International Conference on Contemporary challenges in LSP teaching. February 23-25, 2023.Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek, Croatia.

Escobar, L. & Ibáñez Moreno (2023) " ENVITOR (EN(glish)VI(deos)TOUR(ism)) as an autonomous learning resource for improving oral production skills. AELFE LSPPC Conference "Genres and Languages in Digital Communication: Trends and New Directions", Zaragoza on 28-30 June 2023.

Escobar Álvarez, M.A; Ibáñez Moreno, A. (2022). "Uso de tareas de audio-descripción como evaluación continua en un curso de inglés para turismo en línea: un estudio de caso". AESLA 2022 Conference. University of Las Palmas de Gran Canaria (Canary Islands, Spain) 27to 29 April 2022.

Escobar Álvarez, M.A.; Carranza, A. (2021) "MOOC on bachelor’s degree final project (TFG): Prototyping and design". 3rd Annual Pedagogy for Higher Education Large Classes (PHELC). 25 de junio 2021.Symposium online.https://zenodo.org/record/4975077#.ZAHEmh_MKM8

Brady, I.K. & Iría Da Cunha  (2022) "Creation and evaluation of an academic blog of tools for the self-correction of written production in English"  Congreso: IV The 5th International Conference on New Trends in Teaching and Education. Universidad Ramón Llull. Fundación Empresas IQS, Barcelona. 16 – 18 September, 2022.

Ibáñez Moreno, A. (2023) "On the use of blogging in the classroom of English for Specific Purposes in times of COVID-19 to promote written skills: a collaborative approach." Computing Conference 2023, 22-23 June 2023 | London, United Kingdom.

Sánchez, S.; Carranza, A. (2021) "The University of the future: virtual teaching and learning in Bachelor’s Final Projects" I-HE2021: Higher Education in the new normal: the role of online, blended and distance learning. 3-5 nov 2021,Universidad Aldo Moro Bari, Italia

Congreso organizado por el GID-OLGA: 4th ESPconference (ONLINE),  UNED 2020:

 https://canal.uned.es/series/magic/5k48fcsmgi4ockoowg0ck4s0kkww4co

 

Actividades Culturales Biblioteca UNED -2024

Carranza, Aurelia; Escobar, M Angeles; Calderón, Silvia (2024) "Taller sobre la redacción de géneros textuales en inglés a través de la aplicación móvil Re-Write" XXIV Semana de la Ciencia e Innovación de Madrid, 4 noviembre 2024.

https://www.semanacienciamadrid.org/actividad/la-redaccion-de-generos-textuales-en-ingles-traves-de-la-aplicacion-movil-re-write

Escobar, M.A (2024) ¿SABÍAS QUE HAY APP QUE TE AYUDAN A ESCRIBIR EN INGLÉS?" https://bib2024.omeka.net/exhibits/show/proyecto-clap/ciencias-letras-aprendizaje-ap

Jornadas de Filologías Extranjeras con motivo del 50 Aniversario de la UNED: Comunicación Intercultural, Mediación e Interacción en Línea (18 de octubre de 2022)

Escobar, M.A.(2022) Mediación del conocimiento especializado y habilidades en la L2.
 
Sánchez, S.; Carranza, A.; Romea Parente, E. (2022). "El blog como estrategia de comunicación en la era digital para la producción escrita en textos de lengua inglesa". Jornadas de Filologías Extranjeras con motivo del 50 Aniversario de la UNED: Comunicación Intercultural, Mediación e Interacción en Línea.
 
Sánchez, S.; da Cunha, I. (2022). "How can MOOCs aid in the design of a written academic work?". Positive Impacts of Language Technology.
 

XI Jornadas de Investigación en Innovación Docente de la UNED (2021, online)

Escobar, M.A;  Ibáñez Moreno, A.  "Desarrollo y puesta en marcha de la aplicación móvil ENVITOUR (ENglish VIdeos for TOURism) para practicar la producción oral en inglés para el turismo". Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/609113f6b6092348eb159608

Sánchez, S.; da Cunha, I. "El MOOC como herramienta de enseñanza-aprendizaje en la elaboración de un Trabajo de Fin de Grado". Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/608befe5b6092325981e35a7

XII Jornadas de Innovación Docente de la UNED (2022)

Escobar, M.A.; Chamorro, G.; Ibáñez Moreno, A. Línea 3. Desarrollo de rúbricas automatizadas para la aplicación ENVITOUR propuesta metodológica de asignatura UNED 60/40 .Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/629069b16f3c0009425ce25a

Sanchez, S.; Carranza, A.; Romera, E.  "Blogs como herramienta de aprendizaje en la mejora de la producción escrita en Inglés como segunda lengua". 31 de mayo 2022. Enlace a la grabación: https://canal.uned.es/video/6274efe9b60923128751a162

XIII Jornadas de Innovación Docente de la UNED: Tejiendo Conexiones - Innovación Docente a los Desafíos de la Modernidad (2023)

https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42009Escobar Álvarez, M.A. Mejoras Re-Write: La Producción Escrita de Textos Profesionales en Turismo  https://www.youtube.com/watch?v=hrfDVOovijI

CURSOS DE EXTENSIÓN UNIVERSITARIA

Ventajas y desventajas de aprender inglés a través de las redes sociales y de aplicaciones en línea. Programa Retorno Educativo. SAEE UNED A Coruña (Nexus Event ODS 2025)

https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42909

Inglés para viajar por el mundo: de Heathrow a la Sky Tower

https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42013

Recursos y herramientas en línea para aprender inglés

https://extension.uned.es/actividad/idactividad/42009