Universidad Nacional de Educación a Distancia

Logotipo UNED 50 aniversario

Universidad Nacional de Educación a Distancia - UNED

fondo titulo

MARIA LIVIA JIMENEZ SEDANO

SECR. DPTO. ANTROPOLOGÍA SOCIAL Y CULTURAL

PROFESORA CONTRATADA DOCTORA

ANTROPOLOGÍA SOCIAL Y CULTURAL

FACULTAD DE FILOSOFÍA

liviajs@fsof.uned.es

(+34) 91398-8901

Academic Information

    

Academic positions held

             

Research activity

          

Professional experience

               

Research

RESEARCH PROJECTS

  • Equiling, I+D (2020, España) Un proyecto que pone el foco en la conciencia lingüística, crítica y agencia de los hablantes. Desde una perspectiva aplicada, busca implementar acciones para la igualdad sociolingüística a través de la investigación-acción participativa.
  • Sobre EquiLing - EquiLing +info
  • HELP-MD: The Healing and Emotional Power of Music and Dance, I+D (2018, Portugal) Un proyecto interdisciplinar para explorar las formas en que la música y el baile ayudan en la prevención y tratamiento de dolencias en diversos contextos culturales.
  • HELP-MD The Healing and Emotional Power of Music and Dance (inetmd.pt) +info

N.º of recognized sections of research activity

1

Publications

  • PUBLICATIONS IN MAGAZINES

    2020. Etnicidad: un juego de niños. Barcelona: Bellaterra.

    2019. “From Angola to the world”, from the world to Lisbon and Paris: how structural inequalities shaped the global kizomba dance industry. Poetics 75.

    2018. Dancing with children in the field: on the relevance of embodied knowledge and its methodological consequences. Ethnography and Education. 

    2016. Trapped in the rat race: slow science as a way of resistance for European Anthropology. Social Anthropology. 24 (3): 362 - 363. 

    2013. “Spanish people don´t know how to rear their children!” Dominican women´s resistance to intensive mothering in Madrid. In Charlotte Faircloth, Diane Hoffman and Linda Layne (eds.) What´s New About Parenting? Comparative Studies In Kinship, Self and Politics: 169 - 183. London: Routledge. 

    2012. On the irrelevance of ethnicity in children´s organization of their social world. Childhood 19(3): 375 - 388.